Vědecké výzkumy hráčů se doposud často soustředily na negativní dopady hraní na zdraví a životy mladých lidí. Tým akademiků z Masarykovy univerzity zahajuje již třetí vlnu dlouhodobého výzkumného projektu Czech Gamers, který k této problematice zaujímá jiný postoj. Zaměřuje se na to, proč lidé hrají online počítačové hry, co u hraní zažívají a co jim to přináší. Nyní znovu hledají dobrovolníky, kteří jsou ochotni odpovědět na tyto zásadní otázky.
Získaná data pomohou vědcům lépe popsat, jaká pozitiva a negativa hraní online počítačových her mohou mít. Tým bude např. zkoumat, jaký mají hráči vztah ke svým herním postavám či jaké benefity jim hraní přineslo do života. Výsledky najdou praktické využití v boji proti stigmatizaci hraní her či při zkvalitňování diagnostiky a léčbě závislostí.
Vědci z INPSY Masarykovy univerzity se pod vedením doc. Lukase Blinky věnují výzkumu volnočasového hraní počítačových her již dlouhodobě. Nyní cílí na dospělé hráče online a multiplayerových her.
„Od roku 2021 sbíráme data pomocí dotazníků a hloubkových rozhovorů. Nyní probíhá třetí a poslední vlna sběru. Díky tomu, že se hráči zapojí i potřetí, budeme moci zhodnotit jejich vztah ke hrám z dlouhodobého hlediska,” uvedl vedoucí výzkumu Lukas Blinka.