Studie ale přináší nové poznatky o vztahu mezi perfekcionismem a hrou. Ten dosud nebyl zkoumán. Studenti klasifikovaní jako dysfunkční perfekcionisté sledovali herní body méně často, což by se dalo považovat za formu vyhýbání se hodnocení výkonu. Dysfunkční perfekcionisté mohou být zaujati strachem z chyb a negativního hodnocení od ostatních.
Studenti klasifikovaní jako funkční perfekcionisté sledovali herní body častěji, což může být považováno za adaptivnější chování vedené vysokými osobními standardy a snahou o dokonalost orientovanou na sebe, jak naznačovaly předchozí studie. Funkce zpětné vazby v podobě bodů totiž může vyvolat pocit úspěchu a obavy z chybování. To následně ovlivňuje chování hráčů během hry v závislosti na jejich typu perfekcionismu. To bylo pozorováno zejména v soutěžních podmínkách.
Výzkum byl proveden na nadaných studentech. Specifický charakter této populace však omezuje zobecnitelnost zjištění na rozmanitější populaci studentů. Vzhledem k tomu, že gamifikace se běžně používá v mnoha online aplikacích, autoři doporučují replikovat zjištění studie na obecné populaci studentů s různými typy úloh kromě těch logických. Do té doby není jasné, jak dalece lze zjištění zobecnit.
Obecně studie podporuje názor, že prvky gamifikace mohou na individuální jedince působit různě, přičemž u některých studentů motivaci podporují, ale u jiných je ignorují. Budoucí studie, které budou zkoumat individuální rozdíly v reakcích na gamifikaci, mohou pomoci navrhnout atraktivnější a efektivnější herní aplikace a gamifikované systémy s cílem zvýšit produktivitu, motivaci, učení a schopnost aplikovat informace o různých typech uživatelů.
Portešová, Š., Jabůrek, M., Rečka, K., Straka, O., & Parker, W. D. (2022). To Click, or Not to Click? Perfectionism and the Association of Gender and Competitiveness on Game-Point Monitoring. Technology, Knowledge and Learning, 1-30.