Výzkumníci nepozorovali vliv žádného typu zpětné vazby na výkon (tj. mezi skupinami nebyly žádné rozdíly). Tento výsledek je překvapivý, protože výsledky učení vyššího řádu zahrnují intelektuální dovednosti, jako jsou analytické a procedurální dovednosti. Žák musí aplikovat (tj. přenést) znalosti a dovednosti do nových situací. Zároveň je však tento závěr v souladu s několika málo existujícími studiemi o vlivu zpětné vazby na výkon v učení.
Experimentální skupina D (kde si studenti mohli vybrat mezi různými typy zpětné vazby: žádná, jednoduchá, propracovaná) nevykazovala v průměru lepší výkon ve hře. Studenti z této skupiny, kteří aktivně volili/využívali možnost propracované zpětné vazby, měli lepší výkon v celém souboru herních úloh – ve srovnání se studenty, kteří ji využívali méně často nebo vůbec.
Současně tito studenti neměli vyšší průměrné IQ. Je tedy zřejmé, že jejich ochota investovat úsilí do aplikování/využívání zpětné vazby je úzce spojena s motivací a zájmem efektivně monitorovat proces svého učení. Studenti, kteří mají zájem, motivaci a investují více úsilí do řešení úloh, mohou mít již větší repertoár metakognitivních dovedností použitelných pro různé úlohy v různých oblastech a zároveň vědí, jak a kdy vyhledat vhodnou zpětnou vazbu na podporu vyhledávání a opravy chyb.
Literatura o zpětné vazbě naznačuje, že existují složité vztahy mezi intervencí zpětné vazby, charakteristikami úlohy, kontextem učení a charakteristikami žáka, které ovlivňují velikost efektů zpětné vazby. Z výsledků je patrné, že poskytování jakékoliv (i propracované) zpětné vazby ve výkonových úlohách (na rozdíl od úloh intervenčních) není obecně účinné, protože řešení předchozích úloh neposkytuje informace relevantní pro řešení úloh následujících.
Portešová, Š., Jabůrek, M., Ťápal, A., & Straka, O. (2022). The Effect of Computer-Based Feedback in Game-Like Fluid Reasoning Tasks. Studia Psychologica, 64(2), 155-172.